Z myślą o ryzyku wystąpienia pomyłki czy niedopatrzeń w trakcie uroczystości, powstały specjalne księgi, opisujące efektywne sposoby i rady na planowanie tego ważnego dnia. Książka ma za zadanie ułatwić planowanie poszczególnych etapów ceremonii ślubnych i nie tylko. Idealna ‚księga planująca’ powinna zawierać wszystkie informacje, niezbędne do tego by jak najmniej zależało od jej użytkownika. Powinno to być profesjonalne doradztwo dla organizatora uroczystości. Musimy się upewnić czy wybrana przez nas księga zawiera porady o tym jak w logiczny i niezawodny sposób stworzyć program. Najlepiej jeśli krok po kroku udzieli nam wskazówek od czego mamy zacząć i jak najlepiej podzielić uroczystość na kategorie. Powinny się tam znaleźć również sugestie i pomysły na zorganizowanie odpowiednich atrakcji weselnych. Taka księga jest idealnym rozwiązaniem w zastępstwie profesjonalnego organizatora i jest znacznie tańszą opcją. Nikt nie będzie musiał być opłacany do wykonania zaproszeń, porobienia zamówień, itp. bo wszystko zrobicie sami. Dodatkowo dzięki temu zabiegowi będzie można zaoszczędzić trochę pieniędzy na inne atrakcje, np. jedzenie.