ciazaDieta w ciąży – dlaczego kwas foliowy jest tak ważny? Ciąża to czas, w którym każda kobieta powinna szczególnie o siebie zadbać. Wskazane są umiarkowane ćwiczenia fizyczne, unikanie stresu, odpoczynek, a także wprowadzenie specjalnego sposobu odżywiania się. Dieta w ciąży ma kolosalne znaczenie dla zdrowia płodu, bowiem to właśnie z pożywienia przyjmowanego przez matkę, dziecko czerpie szereg niezbędnych składników odżywczych. Jedną z takich substancji jest kwas foliowy, którego roli nie sposób przecenić. W jakich produktach żywnościowych znajduje się kwas foliowy? W jaki sposób można uzupełniać niedobory kwasu foliowego? Kwas foliowy pojawia się przede wszystkim w produktach pochodzenia roślinnego – od tego nota bene pochodzi nazwa tej witaminy (łac. folium – liść). Związek ten szczególnie obficie występuje w ciemnozielonych, liściastych roślinach, do których można zaliczyć: brokuły, brukselkę, kapustę, szpinak, kalafiora, szparagi, ale również w pomidorach, pomarańczach, orzechach, sałacie i grochu. Poza produktami roślinnymi, foliany można również znaleźć w żółtkach kurzych jaj, drożdżach piwowarskich oraz w wątróbce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *